Julens Magiska Julafton

Julaftonen har nu nått sitt slut. Alla har lagt sig och jag tar en stunds ensamhet innan jag nattar. Denna dag, julafton, är lika kul och kuslig varje år. Jag känner mig alltid trött och slut dagen innan trots att jag intalar mig själv att allt är lungt och att vi förberett bra. Möjligtvis var det något rörigare än vanligt med alla julförberedelser detta året på vuxenfronten.
 
Egentligen var det nog lättare när barnen var riktigt små och man tydligt märkte på dem vad dom uppskattade och hur dom kände sig både inför julen, med julmagin och med julklapparna. Jag är alltid orolig för att mina barn ska bli besvikna. Undrar också varför jag är så rädd för det... gör det mest ont i mig eller dem om dom skulle bli besvikna över något? Det är inte bara det att jag vill uppfylla några av deras önskningar, jag vill även att julen ska kännas lite magisk och spännande helt enkelt, både innan julaftonen, själva julaftonen och julklapparna. Rätt stämning, tillsammans, inte för få paket men inte för många heller.

Detta året hade barnen varit på stan själva och handlat lite julklappar och det var kul och spännande. Viktigt bara att dom lär sig att det inte behöver vara så dyra saker. Jag fick ett presentkort på Espri-affären som är min favoritaffär och som äntligen har öppnat här. Vi fick också en bra isskrapa till bilen med påsydd vante och Ola fick surffilmer. Emma hade också gjort en riktigt underbart fin ulltavla till mig på textilen! Kanske kan jag lägga in ett foto på den med lite hjälp någon dag.

D e t   a l l r a   v i k t i g a s t e   ä r   a t t   v i   h a r   v a r i t   t i l l s a m m a n s   !


Kommentarer
Postat av: systerdotter

Det kan vara bra att länka sin egen blogg, inte Gustavs ;) Ja, det var helt underbart också. Var ute med mamma och körde skoter, ovanligt långt faktiskt. Sedan då vi kom tillbaka hade det börjat mörkna och såg ut sådär på himmlen, det var magiskt! Jag avundas inte erat vinterväder måste jag säga, däremot saknar jag er! Kram

2009-01-14 @ 12:48:16
URL: http://ericajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0