Sportshopping i Götet

Har tillbringat nästan hela dagen i Göteborg på Stadium XXL och på stora Intersport tillsammans med dottern som hade en diger lista på "nödvändiga" inköp inför den stundande vintern: Underställ, skidtröja, skidglasögon, snowboardfodral, basketskor, slalomskidor, hjälm, pannband och lite annat. Allt blev tack och lov inte inköpt men en del julklappar blev det i alla fall - så hon fick blunda när jag gick till kassan. Hade 20% på Stadium idag och det gav en rabatt på 500 kr, inte illa faktiskt. Skidor får vänta till ett annat år. Basketskor för tjejer är nästan omöjligt att få tag på. Hittade totalt två modeller, en konstig och en ful... bara att springa på i de gamla lite till, men dom är trasiga och slitna så det är verkligen nödvändigt med nya tycker till och med jag. (Till killar finns en hel del att välja mellan. Kanske borde klaga till JÄMO.)

Avslutade Göteborgsturen med en snabbrunda på Ikea. Alltid kul - för mig... - Dottern försökte ihärdigt avstyra aktiviteten. Tittade mest men köpte servetter och ljus i alla fall. Kände mig helt slut när jag körde hem.

S k a   s l a p p a   i   s o f f a n   f r a m f ö r   T V : n   i k v ä l l   !

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0