Ingen Yster Storasyster

Pratade med storasyster i telefonen häromdagen. När vi pratat länge och väl om det mesta, kom jag ju på att jag inte meddelat henne att jag börjat blogga. Eftersom vi bor 110 mil ifrån varandra så är det ju perfekt om hon vill hålla lite koll på mig via min blogg! 

Datorn har inte hört till hennes vardagsbestyr tidigare kan man väl säga. Efter att ha instruerade henne och lotsat henne via internet, adressfält, knapptryckningar och menyer, så märkte jag att det inte alls var så svårt för henne som hon själv - och jag, från början trodde att det skulle vara! Lungt och sansat lyssnade och knappade hon, kom ut på internet, hittade punkt och enter,  lyckades komma fram till både min och min sons blogg och sparade dem dessutom som favoriter! Storasyster, DU KAN ju!

Tänk så skönt det skulle vara om jag skulle vara lika lugn och metodisk som syrran. Tex när IT-supporten på jobbet ibland försöker lotsa mig genom datorns mysterier med hjälp av obegripliga ord, konstiga rutor, inställningsval mm. Om jag då inte skulle vara så  yster och inte ivrigt tycka på alla möjliga knappar, kryssa i alla val och rutor samtidigt som jag frågar om sådana enkla saker som dom inte lärt sig svara på? Ja - då skulle det nog gå riktigt bra för dem att supporta mig. Det brukar dock resultera i att personen på IT-support bestämt uppmanar mig att trycka på "jag accepterar" i rutan som just då pluppar upp mitt på min datorskärm. När jag gjort det så är jag helt utan makt att styra min dator själv för en stund och sedan fungerar allt som det ska igen! Det är nästan som trolleri...

J a g   k a n s k e   k a n   i n s p i r e r a   m i n   s y s t e r   a t t   b ö r j a   b l o g g a

Kommentarer
Postat av: systerdotter

hahaha! att hon överhuvudtaget komme sig längre ut än på blocket och hemnet är ju storartat! hon berättade om det idag, jag höll på att trilla av stolen! att du däremot skulle få henne att blogga vil jag syna, men det skulle vara kul om du försökte ;)



Kram Erica

2008-11-17 @ 18:26:10
URL: http://ericajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0