Avtal - om ett antal samtal

Jag jobbar som rektor sedan sex år tillbaka. Jag arbetar 80%, fyra dagar per vecka. Har en heltidstjänst i botten, men en vikarierande rektor arbetar de 20% jag är tjänstledig. Helt perfekt att det går att lösa så och jag njuter av varje ledig fredag jag har!

Efter en ganska tung arbetsperiod som det alltid är i samband med starten av ett nytt läsår och med en mängd rapporter, redovisningar och utvecklingsarbeten som skall göras, lämnade jag idag ifrån mig det sista stora skrivjobbet  för året - Kvalitetsredovisning 2008. -Yes !

Jag har sedan tidigare planerat att träffa de sju arbetslag jag ansvarar över - för avstämning av arbetssituationen samt genomgång av grupperna, under de kommande två veckorna. Fick idag - som en skänk från ovan- (???) meddelande från personalkontoret att vi måste ha Utvecklingssamtal/Medarbetarsamtal med all personal i november i år pga att lönesamtalen kommer i mars/april. Helt perfekt.... hm.... och vilken framförhållning...  Detta kommer att fylla den största delen av min arbetsid, som inte redan är uppbokad av möten, fram till jul !  

V i l k e n      t u r       a t t       j a g       k ä n d e       m i g       "n ä s t a n     s y s s l o l ö s"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0