Hälsoresan till Kemer - Turkiet

För några veckor sedan började jag titta på utbudet av sistaminutenresor. Det lockade att resa iväg, men var som vanligt svårt att få det att stämma med jobb och övriga familjens förpliktelser. Till slut  visade i alla fall min kalender en möjlighet att ta semester. Jag fick tag på en resa till Turkiet, orten Kemer, hotell Ambassador, med "all inclusive" -  6500 kr för två personer - inkl. flygmat, transfer och annat.  Jag slog till sent en torsdagkväll och jag och min 17-åriga dotter åkte tidigt kommande lördagmorgon.

Här är hotellets innergård:

                     

Jag har aldrig tidigare rest med så kort varsel, inte varit i Turkiet tidigare och har inte heller haft "all inclusive" på någon resa innan. Det gjorde att jag inte hade några större förväntningar. Att bestämma sig med så kort varsel gör ju också att man inte hinner skruva upp förväntningarna samtidigt som man missar grejen med att planera, vänta och längta. 

                    

Väl på plats insåg vi att vi kommit helt rätt för ändamålet. Det var 26 grader varmt, nära till hotellets privata strand, klart och fint havsvatten, god buffémat tre gånger om dagen med ett stort utbud av grönsaker och annat gott. Min dotter är vegetarian vilket jag också valde att vara under denna veckan och vi åt underbara tomater, fantastiska oliver, olika sorters fetaost, färska och tillagade grönsaker, melon och gott bröd. Det var inte alls svårt att äta sig mätt utan att välja av kötträtterna. Som avslutning till lunch och middag fanns också ett härligt och välfyllt desserbord. Friska magar hela tiden!

                       

På hotellet fanns ett spa där vi gick på Turkiskt bad i början av veckan. Jag gick också på ryggmassage några gånger vilket blev en skön start på dagen. Min dotter passade samtidigt på att träna på hotellets Gym. Jag kan varmt rekommendera att resa tillsammans med ett av barnen.  Det blev en härlig vecka med sol, bad, promenader, läsa böcker, slappa, äta gott, shopping, marknadsbesök, samt mycket mycket mycket prat och skratt!



D e t     v a r     f a n t a s t i s k t     a t t     f å     u m g å s    m e d     m i n     1 7 - å r i n g     

i     e n     h e l      v e c k a  !


Jag ska också resa någonstans tillsammans med min son någon gång framöver!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0