Söndagar - sköndagar

När jag var liten, var söndagar en sån där dag då man bara kunde vara.
Lägenheten på tre rum och kök var redan städad
och ingen hade några schemalagda aktiviteter.
Det var sådana dagar då man kunde ligga på den bäddade sängen
och läsa böcker eller lyssna på musik.
Man hade tid att sitta och fika och prata tillsammans.
Ibland åkte vi till farmor och farfar där det alltid var fler på besök
och man fick tid att umgås med kusiner.

Idag har jag skjutsat dottern till replokalen, hon spelar i ett tjejband.
Mannen och sonen är nere vid havet och surfar eftersom vinden håller i sig.

Nu ska jag sätta mig ner med en kopp kaffe och bara njuta en stund
av en lugn söndagsförmiddag - innan jag börjar göra något.

S k ö n t      m e d      ä n n u      e n      s ö n d a g ! ! !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0