Ursäkta, hur mycket är klockan?

Min klocka stannade på 16.30 idag.
Jag upptäckte inte detta förrän flera timmar senare.
Så skönt det är med helg - då man inte behöver ha koll på klockan!

Thaimaten smakade utmärkt och vi var alla riktigt hungriga
vilket troligtvis berodde på att vi åt senare än vanligt pga klockan.

Efterrätt fick vi hos goda vänner som bjöd över oss på kaffe och äppelkaka.
Sonen följde glatt med eftersom där också bor en kompis till honom.
Tonårsdottern hade andra planer och avvek från familjen efter maten
för ett musikevenemang i stan tillsammans med kompisar.

Väl hemma igen somnade sonen snabbt efter dagens vindsurfingtimmar.
Jag och min sambo fick en stund för oss själva innan tonårsdottern ringde
och meddelade att hon nu var hos en kompis på området och snart skulle komma hem.

Att vara sambo låter lite ytligt och nytt tycker jag. Men det är inte riktigt så det är för oss:

V i      h a r      v a r i t      s a m b o      i      s n a r t      2 5      å r      . . .

Nu måste jag gå och lägga mig - klockan är halv fem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0