Onsdagsbestyr

Ledig dag!
Härligt med sovmorgon, långfrukost och solsken ute.
Skjutsade sonen till en kompis som bor längre bort än cykelavstånd.

Åkte sedan till Colorama för att titta på tapeter och få lite inspiration men jag vet inte riktigt vad jag fick. Blev mest bara trött. Det finns ju hur många tapetkataloger som helst och till slut vet man inte vad man har tittat på. Som tur är har dom bra personal som kan mycket, så när man verkligen behöver något så får man bra hjälp. Men en sådan affär borde ändå ha ett kundkafé med riktigt gott kaffe!!! och en dator där man kunde tapetsera och titta på resultatet.


Jag har fått ett bra tips, från en kusin, på en bra tapetsida som jag gillar! Kolla in den om du är på gång att tapetsera om eller kanske bara vill drömma och fantisera lite. Det finns säkert fler tapetmärken som har liknande sidor. Jag ska googla och söka lite sedan. Här kommer i alla fall adressen:      http://www.eco.se/

Vi håller på att renovera hemma. Vi skulle fixa köket som drog med sig en hel del annat eftersom vi bestämde oss för att flytta hela kökets placering i huset. Köket är visserligen på plats och det gamla är bortrivet. Men det går alldelens för långsamt enligt min mening. Ett tag var orsaken bristen på snickare, sedan blev det semester och vi åkte bort, sedan var det en del reklammationer på delar till köket som vi fick vänta in, sedan var vi inte överrens om allt, sedan .... och sedan.... Men nu är det bara en hel del eldragning samt spotarna i taket som skall göras av mannen i huset som är elektrikerutbildad, spackling och målning av innertaket, balkongdörren och de nya fönstren och nya innerdörrar som ska sättas in av snickare, rörmokaren som ska ta bort några gamla rör och sätta in några nya element som vi inte beställt ännu, målning och tapetsering på hela nedre plan samt ett vitlaserat ekgolv som ska beställas och läggas diagonalt i hela nedervåningen när allt annat är klart. Jag saknar min pappa som hade varit en klippa i detta kaos!

D e t     k o m m e r     a t t     b l i     s å å å     f i n t     -     n ä r     d e t     b l i r     k l a r t !  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0