Helgen går mot sitt slut . . .

Nu är helgen snart slut, men eftersom jag är kvällspigg så har jag några timmar kvar innan det är dags att sova i alla fall. Sitter framför TV:n tillsammans med min 12-åring som tittar på X-games. Det är BMX-cykling vilket tilltalar honom.

S  j ä l v      b l o g g a r       j a g       h e l s t      e n     s t u n d      i      s t ä l l e t !
 

Eleverna här i Halland har höstlov nu till veckan. Det är nog en välbehövlig paus för dem.
Personligen tycker jag dock att höstlovet kommer lite för sent eftersom vädret oftast är trist i oktober. För att ladda batterierna ordentligt borde eleverna vara utomhus mycket, men jag tror att det blir en hel del film, data och godis för ungdomarna under lovveckan. 

Själv har jag ganska mycket på jobbet till veckan. Jag är mitt uppe i att skriva kvalitetsredovisning för verksamheten jag ansvarar för. Det är ett intressant och spännande men tidskrävande arbete som innebär mycket tankeverksamhet. Lärarna arbetar tre dagar nästa vecka och är alltså lediga två dagar. Vi rektorer har vanliga semestertjänster - vilket innebär att vi inte har ledigt på loven.

Jag tog faktiskt en veckas höstsemester för två veckor sedan.
Åkte på en sistaminutenresa till Turkiet tillsammans med min dotter.
Berättar mer om resan lite senare!


N u      m å s t e      j a g      p l a n e r a      m i n      a r b e t s v e c k a !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0